Filmová akadémia MO Ludrová 2013

28.08.2013 20:57

Neuveriteľné ako to beží, opäť je náš letný tábor len spomienkou. Ale my si predsa všetci radi pamäť prevetráme:-) Síce oneskorene, ale predsa, pridávam krásny článoček od našej Veron, ktorá to vie vždy tak pekne napísať, že mne stačí kliknúť na Ctrl + C. Ďakujeme ti Veron!

Nech sa páči:

Sedím vo vlaku...mám za sebou dlhú cestu z RK do BA a už jeden prestup z BA do LM...Pred pár hodinami som odovzdala posledné dieťa rodičom v Bratislave a teraz sa vraciam späť do Ludrovej (Ružomberok), aby som pomohla doupratovať chatu... Povedala som si, že tento čas využijem rozumne a spíšem všetko čo mám na srdci :) Chcem sa s Vami podeliť o tie úžasné zážitky :)  Minulý rok som zaviedla peknú tradíciu, spísať všetko čo ma napadne tak v tom chcem pokračovať. :) Ak máte záujem čítajte ďalej...Ak nie ani sa neobťažujte :) Pre mňa sa to celé začalo v piatok 12. júla 2013, 11:45 miestneho trnavského času, kedy som sa zvítala s prvými "deťmi" :D Deti to moc neboli keďže to boli naše poloinštruktorky, ale tak mala som za ne "hustú" zodpovednosť :D  Prisadli sme do vlaku, v ktorom už sedeli deti z Bratislavy a zachvíľku sa pridala Žilina a okolie a nakoniec Levice a okolie :) :) ... Vtedy som už konečne mala ten pocit "kompletnej" rodiny, keď som videla tie známe tváre plné očakávania a šťastia nedalo sa tomu ubrániť a usmievala som sa aj ja :)

Prišli sme do tábora a začala sa jedna veľká "Filmová akadémia" ... Hľadali sme celebrity pre náš pripravovaný film...či sme ich aj našli sa dozviete na konci :) V skratke vám poviem, čo všetko sme sa naučili, pretože potom chcem venovať svoj čas ľuďom, bez ktorých by to nebolo ono ;) Prvý deň sme si prešli akčným žánrom (vojnový, thriller) - deti prechádzali najprv lekárskou prehliadkou, aby sme zistili, či sú spôsobilé na "bitku"...potom sme konečne po trojročných prípravách hrali dlhoočakávanú hru Mravce (Ten kto vie, pochopí) :D ...A večerný hororový žáner...no to radšej rozpisovať nebudem :D :D  Potom nasledovala silná romantika :D snáď ani nemusím opisovať, ale aby ste si nemysleli nič zlé, deti si len vyskúšali,aké to je pracovať vo dvojici :) Potom nasledoval dobrodružný žáner, ale počasie si myslelo niečo iné, tak sme si strihli muzikál :) Odštartovali sme to my- inštruktori, s našou perfektnou Pomádou a deti si prešli castingom, kde sa spievalo, tancovalo, tvorilo a skúšali sa filmové repliky (A tak sa lev zamiloval do jahniatka :D) a deti boli pripravené, aby nám predviedli svoje muzikály - Mamma mia!, Rebelové, High School Musical, Fontána pre Zuzanu) Večer to samozrejme zakončila perfektná diskotéka :) Na ďalší deň sme mali fantasy a v hre Škola fantasy postáv sme zistili, ako sa cíti napríklad taký Harry Potter pri Obrane proti čiernej mágii, Ron na metlobale, Gandalf pri stážení prsteňa, Hobit pri "kradnutí" vecí, Avatar pri chytaní Toruka a Neytiri pri ochrane Rodného stromu života. Večer sme mali opekačku, kde sa síce moc neopekalo, ale na nálade nám to neubralo :D Fantasy prešlo plynule do komédie a tento deň bol typický tým, že sme mali farebné jedlá, hrali sme sa na čerta a anjela a mali sme tradičný jarmok, kde sa veštilo, predávalo, kupovalo :D :D ... Potom sme sa trošku vrátili v čase a mali sme predsa len ten dobrodružný žáner. V tento deň sme navštívili hrad Likava a keď sme sa vrátili čakala nás oblievačka :) Posledný deň sme mali detektívku - hľadali sme stratenú celebritu, hrali sme ľudské Cluedo, ľudský Bang a išli sme po stopách celebrity...Nakoniec pri večernom odovzdávaní Oscarov sme predsa len tú celebritu našli každý vo svojom srdci a detektívka bola vyriešená :) Teraz prechádzam do časti, ktorá už začína byť osobná :) Ale o to viac pravdivá :) Chcem Vám predstaviť ľudí, bez ktorých by tento tábor nebol taký úžasný :) . Začnem poloinštruktorkami, dievčatami, ktoré nám boli veľkou pomocou :). Dievčatá, prepáčte, ak sme niekedy na vás vybehli, alebo ste mali pocit, že ste nedocenené :) Vieme o každom dobrom skutku, ktorý ste vykonali, a ak náhodou sme niekedy boli zlé...bolo to myslené všetko v dobrom :) Klára – o svojich kvalitách ma presviedčaš stále viac a viac. Tak ako si ma presvedčila aj na Lumene, teraz v tábore si to len potvrdila :) Nikdy nezabudnem na naše kuchynské hľadanie cukru a našu prípravu čaju :D  a naše debatyyyy ... a tie tvoje otázky vo vlaku :P :D no koneeec :) Eliška – Eli, ty môj nežný kvietok :) Máš v sebe neskutočný potenciál :) Keď sme niečo povedali, a nikto nás nebral vážne, alebo sa všetci vyprávali, ty si hneď pochopila, že situácia je už vážna jediným pohľadom na moju tvár :D chopila si sa hneď práce a to si na tebe vážim :) Tánička – aj keď si prišla neskôr, svojím príchodom si priniesla do tábora neskutočnú energiu :) A aj napriek tomu, že si občas mala tie svoje flegmatické chvílky počas hier (drak, víla :D ) dokázala si motivovať deti, aby ďalej hrali a uverili, že teba to baví :D Navždy pre mňa budeš ako mladšia sestra, ktorú som videla vyrastať a ktorú budem mať stále potrebu chrániť :P

Nikuš – Nika aj keď možno máš pocit, že nie všetko medzi nami je super, prosím never tomu :) Ako osobu si ťa neskutočne vážim a pre náš tábor si potrebná :) prepáč, ak to niekedy z mojej strany vyzeralo inak, ale naozaj som to nemyslela zle :) Mám ťa rada...tomu ver :* a dúfam, že modriny z diskotéky ti čoskoro zmiznú :D Teraz prichádza rad na naše malé, nežné no o to viac potrebné dievčatá :

Tinka – hrdinsky si znášala svoju úlohu nepoloinštruktorky medzi poloinštruktorkami :) a nikdy neprestanem obdivovať tvoje basketbalové umenie trafiť všetko čo sa len dá :D a prepáč za moje indiánske napadnutie počas Bang-u :P Lula – čo k tebe napísať :) Len toľko, že každým rokom si vyššia a vyššia a kufor je menší a menší! :D Ide to tým správnym smerom :P Nabudúce si prosím vyber iné obdobie na chorobu, aby si mohla prísť načas :P Marienka – Najlepší anjelik pod slnkom, ktorý písal tú najkrajšiu poštu :) Lístočky od teba mám stále odložené a navždy pre mňa ostaneš dámou :) Alika – si odvážna, pretože splniť stávku, to nedokáže len tak hocikto :) Tvoje slzičky na konci tábora mi dávajú vždy zabrať a mám čo robiť, aby som sa nerozplakala aj ja :) Janka – Jani som strašne rada, že si išla s nami a že si sa nezlakla ani toho, že je tu zabehnutá partia. Perfektne si zapadla a verím, že o rok sa na tábore stretneme opäť :P

Paťka – večný víťaz, každá hra bola pre teba malina a to čo si ty dokázala zo seba vydať boli neskutočné výkony... tvojím životným heslom je: Nikdy sa nevzdávať a ja verím tomu, že ti to vydrží čo najdlhšie :)

Moje tri malé princezné Karin, Veva a Livka – Karin, gratulujem k Oscarovi a ďakujem ti za tvoje neustále otázky a úsmevy, ktorými si ma obdarovávala, Veva tebe ďakujem za spríjemnenie cesty do Bratislavy a taktiež za tvoj krásny úsmev, ktorým si ma každé ráno obdarila na rozcvičke :), Livka – ďakujem za krásny obrázok a ešte viac ďakujem, že si ma každý deň obdarovávala čerstvými kvietkami, ktoré si mi poctivonatrhala :) Teraz idú a rad moji muži – moji super kamaráti. Chalani, ste perfektná partia a ste pre mňa veľa krát vzorom. Máte toho v sebe omnoho viac, ako chalani, ktorým sa venujú v strediskách alebo iných „organizáciach“...vaša pomoc a snaha ma dostala úplne na kolená a som z vás neskutočne potešená :P Adamko – môj mladší „braček“, ktorý je pre mňa nenahraditeľný...strašne mi leze na nervy keď sa mi niekto hrá s vlasmi, ale pri tebe mi to vôbec ale vôbec nevadí :) Som rada, že si sa  k nám pridal a snáď ťa to bude ešte dlho držať... Simon – Simonko, ty si pre mňa tent tábor bol nenahraditeľný článok :) Vždy keď pôjdem na WC spomeniem si na teba, aký je ten správny postup a síce si tento rok na nikoho nespravil atentát aj tak si vo mne zanechal neskutočný dojem a ako človeka si ťa vážim...Drž sa, vidíme sa čoskoro a ďakujem a peknú sms :P A Simon?...NIČ! :P Kabátik – ty vieš, že ťa mám rada...veď keď už si ten môj platonický manžel, nič iné mi ani neostáva... :D ale aj tak som rada, že ťa poznám...bol si všade tam, kde sme potrebovali pomoc, všade tam, kde sa niečo dialo a vždy „stredobod“ každej zábavy...vidíme sa čoskoro a ešte: ĎAKUJEM ti za tvoju úprimnosť a nikdy nezabudni, čo som ti povedala...a ja nezabudnem na svoj sľub :P Tomáš – no teba obdivujem, pretože vydržať moje čertovské vyvádzanie, to vyžaduje veľa odvahy. Navždy pre mňa ostaneš najlepším Edwardom pod slnkom (aj keď sa neleskneš :D) a keď budeš hrať futbal, spomeň si na moje slová :P veľmi ti fandím :P a držím palce na novej škole ;) Teším sa na teba a nikdy sa nemeň! Filip (Fifiak) – vieš čo ti poviem- že Pomsta býva sladká!!! Doteraz nepochopím ako sa ti podarilo dostať ma na tú mučiarenskú lavicu, ale si asi jediný komu sa podarilo umučiť ma :D :D ... a dúfam, že keď prídem, privíta ma kávička a energeťák na stole :P a tiež asi nezabudnem na oblievačku, kedy si na mne minul kvantum vody :P Matúš – ty náš táborový guru :D  to tvoje čerpanie energie z objatí a dávanie energie :D ako som sľúbila, prinesiem ti z našej trnavskej trávičky (zelenej,ktorá sa sadí a kosí, aby to niekto nepochopil zle):P to ešte len bude energie :D a tiež nezabudnem ani na ten tvoj odpis, keď si mi zadrel, že keď schem prísť k chalanom do izby, mám priniesť najprv jedlo! :D a Stronghold naveky!!! :D Števo – s tebou nikdy v živote nebudem hrať žiadne intelektuálne a logické hry, pretože vyhráš ešte skôr ako dopoviem pravidlá alebo hádanku!!!! A nabudúce prosím nenos Alpu! :D Janči – ty si mi spôsobil asi najväčšie prekvapko tábora, keď si mi povedal o tebe a tvojom utajenom bratrancovi :D a taktiež mi na každej diskotéke dokazuješ, že si omnoho lepší tanečník ako ja alebo dokonca ako samotný Michael Jackson :P Rado – ako by to bolo keby som v tomto príspevku nespomenula legendárnu vetu : „Dobrý, chcete kaktus“...za to si zaslúžiš minimálne všetkých možných Oscarov sveta, pretože sa ti podarilo rozosmiať nás ako sa to nepodarilo nikomu :) Nico – najväčší pomocník, vždy keď budem zakladať oheň, spomeniem si na teba :) A tiež na tvoje nezabudnuteľné hlášky :) Nico, teším sa na teba a si úžasný chlapec :) Šimon- ty si borec :D ... nikdy sa nikomu nepodarilo mať počas tábora viac úrazov (našťastie nie vážnych) ako mne!!! No ty si ma skoro predbehol :D Len vďaka tebe sme nezabudli, že v tábore máme aj lekárničku :D Maťo – si jednoznačne kráľom záderov tento rok :) do budúceho roka sa ešte treba naučiť viacej papať a bude to dokonalé :P a vieš čo? Svoju strategicko bojovú hru si ponechaj pre ďalšie generácie :) Pokemoni forever :P Deti sú za nami a je čas povedať vám zopár slov aj o ľuďoch, ktorí to ťahajú už roky a bez nich by to nebolo ono :) Lusy – najlepšia vedúca, z roka na rok lepšia :) Aj keď sme nemali čas sa porozprávať počas tábora (čo je vtipné) vždy nám stačil jeden pohľad a chápali sme sa :) A najlepšia naša dohoda počas hry na vraha :D Sľúbili sme si strážiť si chrbty a umreli sme skôr ako sme stihli začať hrať :D :D a ďakujem, že najlepšie vieš, ako ma vzkriesiť, keď už to vypadá tak, že je to kritické :* Ketynka – vždy ma vieš potešiť, a vždy ma prídeš povzbudiť keď vidíš, že mi úsev klesol čo i len o milimeter :) Už som ti niekedy povedala, že si pre mňa ako staršia sestra, ktorú nikdy nechcem stratiť??? :* Lenka – Lenííííí...vieš čo? Byl jeden pán...ehm ehm ehm...:D ty vieš :D  a som rada že si išla :P lubim ta Sandy a vieš na čo si spomeň, keď ti bude najhoršie? (predstav si očko doboku a – Jablkoooo!) :D Saška – Saši keby nebolo teba, ani by som neverila tomu, že kuchyňa dokáže byť čistá :D Najkrajšia elfka všetkých čias...som rada, že si prišla :* Domča – prísť do zabehnutého kolektívu je ťažké...no ty si presvedčila o svojich kvalitách a síce prvú noc si mi spôsobila nočnú moru a Paranormal Activity :D...som rada, že s tebou môžem spolupracovať :) vážim si ťa ;) Matúš – Aj keď to niekedy vyzerá, že sa hádame...predsa ťa mám moc rada a viem, že občas prestrelím...no napriek tomu, nebyť teba..neviem čo by sme robili...len ty dokážeš prísť o 16:00 z práce, aby si sa už o 20:00 mohol hlásiť v Ružomberku na programe :)...si najlepší brat pod slnkom, pod celým vesmírom a pod všetkým možným, pod čím sa len dá :) Roman – Kuchár z hôr, ktorý paroduje Doktora z hôr a zároveň vie perfektne hrať na reflexnej gitarke :D špeciálne tebe prinesiem 100 ks reflexných pások, aby si mohol rozvíjať svoj talent :D :D Si super, aj keď mi občas lezieš na nervy (v dobrom zmysle slova), ale čo si budeme hovoriť...aj ja tebe :D :D Mišo – tá tvoja rozcvička, či tréning - či ako to nazvať!!! :D :D ten deň budem nazývať momentom, kedy som si siahla na úplne dno svojich síl...síce je ťa veľmi ťažké ráno zobudiť na program, ale o to viac potom makáš s deckami... som rada, že si prišiel a dúfam, že to nebola naša posledná táborová spolupráca ;)

Tóno – prišiel si na chvílku no aj tak si nám veľmi pomohol. Aj vďaka tebe chápem slovo obeta... Ďakujem :)

Nedá mi nespomenúť Don Jozefa – nikdy si nenecháte ujsť príležitosť prísť nás pozrieť a aj keď ste veľmi vyťažený, dokážete si na nás nájsť čas. Mali ste vidieť tie tváre detí, keď mi vo vlaku opisovali ako si strašne vážia, že ste prišli, že ste ich objali alebo sa im podpísali na tričko. Navždy budete pre nás vzorom Saleziána, vzorom človeka, vzorom priateľa...modlite sa za nás naďalej...veď toto všetko je vaše dielo :) Na záver spomeniem len to, čo som povedala deťom pri odovzdávaní Oscarov: Život je jeden veľký film a je na vás, za akú postavu v ňom chcete hrať. Či chcete byť na strane hrdinov, alebo na strane zloduchov... Či chcete hrať hlavnú úlohu, alebo radšej ťahať za jeden tím... Posledná klapka cvakla priatelia, utrite slzy a čítajte titulky...no nič nekončí...pretože ďalšia časť filmu Vás čaká čoskoro...Ľúbim vás všetkých viac ako seba :*